Megjelent a Magyar Minőség 2019. novemberi száma

Kiemelt cikkeink a Magyar Minőség 2019. novemberi szám tartalmából:

A felsőoktatás minőségének fejlesztése: A Moodle lehetőségeiről
Dr. Berényi László

A felsőoktatás minőségének fejlesztése, sőt már a felsőoktatás minőségének értelmezése is számos olyan kérdést vet fel, amelyek túlmutatnak egyetlen tanulmány határain. Ha megpróbáljuk leszűkíteni, még akkor is szerteágazó a téma. Tanulmányomban egyetlen kérdésre, egy láncszemre szeretném felhívni a figyelmet, ami véleményem szerint közvetlenül és közvetve is jelentős hatással van a minőségre: ez a Moodle (Moduláris Objektum-Orientált Dinamikus Tanulási Környezet) e-learning rendszer szerepe, egyes lehetőségei.

Meggondolatlan fecsegés és/vagy rosszmájú spekuláció? – Speciális tudásmegosztás gazdaságtana
Dr. Bencsik Andrea és Dr. Juhász Tímea

A vállalati gazdálkodás legjelentősebb eleme az emberi tudás, a szellemi tőke. Ennek szervezeti szintű kezelését a tudásmenedzsment rendszerépítés jelenti. A rendszer leginkább kritikus fázisa a tudásmegosztás, mely a vállalati eredményességet meghatározó tényező. A tudásszerzés-átadás egy lehetséges módja – informális keretek között – a munkahelyi pletyka, mely ritkán kerül a tudományos kutatások fókuszába. A tanulmány egy kutatás eredményeiről ad számot, mely a munkahelyi pletyka szervezeti teljesítményt befolyásoló hatását célozta.

Módszeridő mérés
Dunajcsik Zoltán

Az MTM a Methods Time Measurement kifejezés rövidítése, magyarul módszeridő mérés. A módszeridő azt jelenti, hogy egy meghatározott munka elvégzéséhez szükséges idő a tevékenységhez kiválasztott módszertől függ. Az MTM módszerrel a munkafolyamatok különböző kialakítási lehetőségei már tervezési fázisban összehasonlíthatók, és kiválasztható a legjobb, legkisebb költségű megoldás.

Folyóirat.

Nyilvánosan elérhető a 2018. évi  októberi szám is.

Leave a Reply