MM 2021 12 címlap

Megjelent a Magyar Minőség 2021. decemberi száma.

Kiemelt cikkeink a Magyar Minőség 2021. decemberi szám tartalmából:

Egy gyógyszeripari centrifuga megbízhatóságalapú karbantartásának kialakítása – Bayerle János

A századfordulóra megnövekedett termelési kényszer a világ egyetlen gyógyszergyárát se hagyta ki a sorból: a termékek iránt a mai napig folyamatosan növekvő igény, és az ebből fakadó aktivitás-növekedés egyre kiélezettebb helyzetet teremt a gyártásban és a karbantartásban résztvevő dolgozók körében. Munkájukat ezáltal segíteni kell olyan módszerek, folyamatok, eljárások megvalósításával, amelyek egyben segítik a telephely számára a versenyképesség fenntartását és a folyamatos fejlődést. Mindemellett a berendezéseink megbízhatósága, rendelkezésre állása, teljesítménye, és a gyártott termékek minősége mind-mind szervesen befolyásolják a vevői igények kiszolgálását. A cikkben a megbízhatóság alapú karbantartási programról és a TPM-ről láthatunk majd egy összefoglalót, amelynek a célja, hogy egy olyan tömör, ámde lényegre törő ismeretet szerezzünk róluk, amiből már látható lesz, hogy miért illenek bele a minőségügyi rendszerbe.

A Villám FMEA módszer – Fehér Ottó

A Villám FMEA a vevői igényteljesítés hiba-kezelési módszere. A működő folyamatok új termékeivel kapcsolatos valós és lehetséges hibák gyors elemzésére dolgozta ki a szerző. A kifejlesztés célja az időráfordítások csökkentése a szakmai tartalom és az eredményesség megőrzése mellett. Bemutatásra kerül az alkalmazás folyamata és egy elemző táblázat.

A digitalizáció lehetőségei az E-kereskedelemben a Tesconál – Póka Viktor

A Tesco Online üzletágát ezen lap korábbi számaiban több cikkben mutatta be a szerző.
A COVID 19 jelentős változásokat hozott az online kereskedelem világában, a 2020 márciusában minden megváltozott. A pandémia évében az e-kereskedelmi értékesítési adatok számtalan rekordot megdöntöttek. A szakértők szerint ezen évben online értékesítés megközelítőleg három évet lépett előre. Ez számokban kifejezve 45%-ös növekedést, 909 milliárd forintos forgalmat és ez 8,5%-ös részesedést jelentett a kiskereskedelmi szek-torból. A boltbezárások, a biztonságos vásárlásra való törekvés, illetve a szektorban hírtelen megjelenő munkavállalók és szolgáltatók mind kedvezően támogatták az online kereskedelem bővülését. Az online forgalomnövekedés bajnoka a ruházat és az FMCG, de a műszaki és barkács cikkek iránt is jelentősen megnőtt a kereslet. A cikk világossá teszi mindenki számára azt, hogy az e-kereskedelemben is óriási lehetőségek vannak a digitalizáció általi folyamat egyszerűsítésekre, ami sok veszteséget képes kiiktatni a folyamatokból.

Folyóirat.

Nyilvánosan elérhető a 2020. évi  novemberi szám.

Leave a Reply