Megjelent a Magyar Minőség 2024. októberi száma.
Megjelent a Magyar Minőség 2024. októberi száma.
Kiemelt cikkeink a Magyar Minőség 2024. októberi szám tartalmából:
Az agilis coach szerep sokoldalúságának bemutatása a nemzetközi szakirodalom alapján – Horváth Patrícia és Dr. Kurucz Attila
Az üzleti megoldások nem mindig tudnak tudományos színtérre lépni, sokszor érezzük, hogy túl egyszerű vagy csak operatív válaszok maradnak, amelyek nem elég rétegzettek, vagy feltáratlanok, és a kutatók számára nem is válnak vonzóvá. Írásunkban központi témája az agilitás lesz, amely önmagában sem lett erős a hazai tudományos írásokban, nem szólva az agilis átalakulást támogató egyik kiemelt szerepről, az agilis coach szerepéről.
Ez az agilis támogatás ilyen formájában külföldön szélesebb szakirodalmi bázist tud magáénak, amely alapján szeretnénk ezt összefoglalni a magyar olvasók számára. Rámutatni arra, hogy milyen sokszínű és rétegű az a szerepkomplexum, amit az agilis coachok magukénak tudnak. A gyors átrendeződésre keressük a választ, amely legtöbbször megakad a szervezeteknél, hiszen a tanulási folyamatban hibák lesznek, a változásra „kényszerülő” szereplők pedig nem is tudják elképzelni, hogy mit és hogyan kell csináljanak. Ezekben a helyzetekben válik hasznos és nélkülözhetetlen támogatóvá az agilis coach.
A megfelelés szerepe a minőségmenedzsmentben és a válságkommunikációban: A Kinder-botrány tanulságai – Pelei Andrea
A compliance menedzsment a jogi és erkölcsi-etikai keretek kijelölése és világos kommunikációja, a kockázatok és lehetséges veszélyek azonosítása, a belső kontrollfolyamatok kialakítása és megbízható működtetése révén járul hozzá a jó minőségű termékhez/szolgáltatáshoz. Ez a tanulmány azt vizsgálja, hogy a megfelelés hogyan épül be az üzleti döntéshozatalba, és hogyan befolyásolja a vállalati felelősségvállalást és a válságkommunikációt. A 2022-es Ferrero szalmonella-botrány esettanulmányként való felhasználása bemutatja, hogy a hatékony döntéshozatal hogyan javíthatja a megfelelőségi erőfeszítéseket és a minőségmenedzsmentet. A következtetések hangsúlyozzák egy olyan proaktív compliance stratégia szükségességét, amely korán azonosítja a lehetséges kockázatokat, és átfogó válságkezelési és kommunikációs terveket dolgoz ki. Ezen túlmenően, a termékminőség és a vállalati magatartás magas színvonalának fenntartásához kulcsfontosságú a valódi etikai elkötelezettségen alapuló megfelelési kultúra előmozdítása. A felelős vállalat-irányítás részeként a megfelelőségi menedzsment egy belső kontrollrendszer létrehozását teszi szükségessé a nemmegfelelőségi kockázatok azonosítására, kezelésére és mérséklésére, valamint a kapcsolódó károk és költségek csökkentésére
A SPC az Ipar/Quality 4.0 világában 5. rész – Tóth Csaba László és Reizinger Zoltán
A mostani ismertető és elemző írásunkban Fair és Hindle cikksorozatának 4. részét hozzuk olvasóink elé. A szokásos módon értékeljük, kiemeljük a fontos részeket, elmondjuk saját tapasztalatainkat és természetesen – ha úgy látjuk – kritikát is megfogalmazunk.
Nyilvánosan elérhető a 2023. évi augusztus-szeptemberi szám.