Megjelent a Magyar Minőség 2022. júniusi száma.
Megjelent a Magyar Minőség 2022. júniusi száma.
Kiemelt cikkeink a Magyar Minőség 2022. júniusi szám tartalmából:
Minőségügyi eszközök a problémamegoldási folyamat során – A halszálka diagram –
Fehér Norbert
A minőségügyi eszközöket bemutató cikksorozatunk utolsó részében a halszálka diagram, más néven ok-okozati, illetve kitalálója iránti tiszteletből Ishikawa diagramnak is nevezett eszköz kerül leírásra a megszokott struktúrában néhány jellemző példával.
Tegyük fel, hogy adatgyűjtő lap ( (Harazin, 2021) segítségével sikerült mérési adatokat gyűjteni, majd azokat hisztogrammal (Tóth, 2021) ábrázolta és azon tűnődik kollégáival vajon mi okozhatja az ingadozást a folyamatban. Emberi tényezőkkel kapcsolatos? Esetleg anyaggal, módszerrel, géppel hozható összefüggésbe?
Meg kell találni a hiba, illetve az ingadozás gyökérokát és megszüntetni a stabil és fenntartható eredmények elérése érdekében.
Jók a legjobbak közül – 125. rész – Sződi Sándor riportsorozata
„Jók a legjobbak közül” sorozatunk 125. riportját olvashatják egy arra igencsak érdemes megszólítottal. Sződi Sándor eltökélten keresi az újabb és újabb kiválóságokat, akik lehet, hogy elsikkadnának a mai világban, ha Sanyi nem ismerné fel azt a szakmai és emberi többletet, ami a többiek elé helyezi őket.
A Nemzeti Minőségi/Kiválóság Díj sikerének titkai – Sugár Karolina
A 90-es évek elejére tehető a minőségi díjak megalakulása, bevezetése Magyarországon, egyidőben az amerikai Malcolm Baldrige Díj (1987) és az Európai Minőség Díj (1991) megalapításával. Hogy létezik, hogy nálunk a nagy amerikai és európai elismerési rendszerekkel egyidőben indult a díj története? Erre szeretne rövid választ adni ezen elemző visszaemlékezés.
Nyilvánosan elérhető a 2021. évi májusi szám.