Megjelent a Magyar Minőség 2019. júniusi száma

Kiemelt cikkeink a Magyar Minőség 2019. júniusi szám tartalmából:

A minőség szolgálatában: Korszerűsítő digitalizált fejlesztések a mezőgazdaságban – Dr. Husti István

Mostanában szinte alig múlik el nap, hogy ne találkoznánk valamilyen „4.0”-val. Az említések mindegyike – tudatosan vagy kevésbé tudatosan, pusztán divatból – az „Ipar 4.0” koncepciójára kíván utalni (okkal vagy ok nélkül). Nem kivétel ez alól a mezőgazdaság sem, ahol újabban az angolszász „Farming 4.0” vagy annak magyar megfelelője a „Mezőgazdaság 4.0” kifejezésekkel találkozhatunk nap, mint nap. Jelen cikkben azt mutatja be a szerző röviden, hogy a digitalizációra épülő megoldások miként jelentek meg a mezőgazdasági termelésben, új utakat nyitva ezáltal a technológiafejlesztéshez, illetve a korszerűbb mezőgazdálkodáshoz.

Lean minőségbiztosítási módszerek az Opel Szentgotthárd Kft-nél – Kenyeres Gyula

Az Opel magyarországi leányvállalatának története 1990-ben kezdődött, a cég a General Motors tulajdonában állt 2018-ig, amikor a PSA csoport megvásárolta az összes európai Opel gyárral együtt. A tulajdonosváltás jelentős átalakulást eredményezett, közös platformokra helyeződött a gyártás, közös erőforrások felhasználásával.

A lean minőséget, karcsú gyártási rendszer működtetésével, szisztematikus problémamegoldások alkalmazásával, nem értéknövelő műveletek és folyamatok (veszteségek) megszüntetésével, folyamatos fejlesztésre törekvő szervezeti kultúra fenntartásával, ami magában foglalja a gyors hibafeltárást, valamint az előfordulások megelőzését. Mindez megköveteli a minőség gyártási folyamatba való beépítését, amely révén a szükséges ellenőrzések és javítások száma csökken.

A munkatársak hangja a nemzetközi folyamatszervezésben – Tesco Online kiszállítás – Póka Viktor

A kereskedelmi szektor és a munkaerő piaci helyzet átrendeződése új kihívások elé állítja az összes szereplőt, így a Tescót is. Az online kiszállítás speciális helyzetben van, a vásárlók magas elvárásokat támasztanak feléjük. Azonfelül, hogy a termékek minőségével kapcsolatban magasak elvárásaik, a kiszolgáló személyzet szerepe is kiemelkedően fontos, hiszen a vásárló a saját lakásába engedi be a munkatársakat.

A Tesco és azon belül az online üzletág sokat tesz azért, hogy a munkatársakat elkötelezetté tegye és a bennük rejlő tehetséget és tudást kihasználja annak érdekében, hogy a működését egyszerűbbé és hatékonyabbá tegye.

Folyóirat.

Nyilvánosan elérhető a 2018. évi  májusi szám is.

Leave a Reply