Megjelent a Magyar Minőség 2019. áprilisi száma.

Kiemelt cikkeink a Magyar Minőség 2019. áprilisi szám tartalmából:

Kiválasztási és értékelési kritériumok dilemmái az autóiparban: a kritériumok rangsorának alakulása a XXI. században
– Morauszki Kinga Szilvia

A beszállítói pozícióért vívott harc során az autóipari vállalatokat számos követelményeknek feleltetik meg a beszállító vállalatokat, ezzel is a legmegfelelőbb beszállító partnert kiválasztva. A folyamat során a vevő vállalatok valamilyen szempont, tényező alapján értékelik, minősítik ezeket a vállalkozásokat.

A kutatás ezen témakörének vizsgálata a kvalitatív kutatás eredményei alapján meghatározott kritériumokon keresztül történtek, melynek alapját a Dickson által megfogalmazott 23 tényező szolgáltatta, meghatározva így – statisztikai úton – a XXI századi magyarországi autóipar legfontosabb kiválasztási kritériumait.

A tanulmány először összegzi a szakirodalomban fellelhető legfontosabb, legérdekesebb tanulmányok eredményeit, majd külön tárgyalja a beszállítói bázisban már helyet foglaló vállalkozások, illetve az új, potenciális beszállító vállalatok felé támasztott követelményrendszert.

Látlelet és terápia javaslat – Lean a bútoriparban – Locskai Loretta

Egy lapraszerelt bútorok gyártásával foglalkozó magyarországi cég jelentős piaci lehetőségek előtt áll. Növelheti és kiterjesztheti a külföldi piacon elfoglalt helyét, illetve kapacitásbővítés tekintetében is fordulóponthoz ért a cég.

A folyamatos, nagy mennyiségű export megrendelések a profit mellett magukkal hozták az eddig főleg egyedi, kisdarabszámú gyártással foglalkozó cég folyamatainak számos problémáját és ehhez szorosan kapcsolódóan a fejlesztési igényt.

A szerző ennek a cégnek elemezte a termelési folyamatait és hatására egy rövid- és egy hosszútávú terv került kidolgozásra lean szemléletben.

Coaching szemléletű vezetés és szervezetfejlesztés a gyakorlatban – Nagy Gábor

A prémium minőségű termékeket előállító társaság családi pékségként alakult. A mai napig organikusan fejlődő Kft. jelenleg 160 munkatársat foglalkoztat. A vállalat a hazai és nemzetközi kereskedelmi láncok közel 500 értékesítési pontját szolgálja ki, emellett saját márkabolt hálózatot is üzemeltet.

A fejlődés azonban egy rövid időre megtorpant. 2009-ben, a pénzügyi válságot követő évben átadott új gyártó-bázisra költözés ugyanis rendkívül alacsony kapacitás-kihasználást eredményezett. Ráadásul az ezt követő években az emelkedő alapanyagárak csökkenő értékesítéssel párosultak, így a társaság piaci nyomás alá került. A vállalkozói szervezet működtetése, amelyben a két alapító minden folyamatot közvetlenül irányított, fenntarthatatlanná vált.

A kilábalást a működés átalakítása jelentette, amely egyrészt érintette a piaci pozíció stabilizálását és a szervezet átformálását, másrészt a belső folyamatok szabályozását, majd digitalizálását.

Folyóirat.

Nyilvánosan elérhető a 2018. évi  márciusi szám is:

Leave a Reply