A Magyar Minőség 2017. februári száma megjelent.

Magyar Minőség 2017. februári száma címlap

Kiemelt cikkeink a Magyar Minőség 2017. februári száma tartalmából:

Amit a folyamatok modellezéséről tudni érdemes… – Dr. Ányos Éva

A vállalatok már közel két évtizede tudják, hogy legnagyobb eredménypotenciáljuk a folyamataik menedzselésének képességében rejlik. Ezen felismerésre, valamint a folyamatok dokumentálására alkalmas szoftverekre alapozva, szinte minden nagyobb szervezet, már tett legalább egy próbálkozást a BPM (Business Process Management) rendszer bevezetésére. A szerző részt vett közel 40 ilyen témájú projektben, így közelről is szembesülhetett a sikertelenség okaival.
Álláspontja szerint az alapvető probléma a BPM rendszer alapjául szolgáló folyamati adatbázissal van. Az, hogy ez még tanácsadói segítséggel, professzionális szoftverek alkalmazásával is megtörténik, annak kettős oka van. Az első probléma a megrendelő általi feladatkiírásban keresendő, amennyiben a feladat definiálása, a kijelölt szervezeti egység(ek) folyamataira vonatkozik, még véletlenül sem szervezeti egységeken átívelő, vevőtől, vevőig terjedő un. end-to-end folyamatra.

A tanulható látás – Gurabi Attila és Mátrai Norbert

2013-ban a szerzők Shigenobu Nomura professzort arról faggatták, hogy miként lehetne röviden megfogalmazni a kaizen szemlélet és a folyamatos fejlődés esszenciáját. Mi a TITOK? Melyik az a legfontosabb képesség, amit egy vezetőnek birtokolnia kell, ha folyamatos fejlődésre képes tanuló szervezetet szeretne kialakítani. A folyamatos fejlődésre való képesség öt szintjét értettük meg a magyarázatból. Mindannyian – akik vezetőként, mentorként felelősséget vállalunk azért, hogy a folyamatos innovációt szervezetünk minden szintjén a napi működési rutin részévé tegyük – megvizsgálhatjuk saját magunkat: egy probléma megoldásánál, egy üzleti folyamat fejlesztésénél melyik szintnek megfelelően viselkedünk, hogyan tudjuk csapatunkat vezetni és mentorálni a tanulási folyamatban?

Minőségkommunikáció avagy a kommunikáció minősége – Sipos Zoltán

Az ISO-tanúsítványt alatt a partnereid egy része nem ugyanazt érti, amit te, emiatt pedig üzleti megállapodásoktól eshetsz el. E cikkben megmutatja a szerző, hogy hogyan kommunikálja a céged minőségét hatékonyabban, mint a konkurensei.

Tartalom.
Folyóirat.

Nyilvánosan elérhető a 2016. évi januári szám:

Magyar Minőség XXV. évfolyam 1. szám 2016. január

Leave a Reply