2018. november 6-án a Magyar Minőség Társaság vezetése, a XXVII. Magyar Minőség Hét rendezvényének keretében adta át többek között a Magyar Minőség Háza Díjakat. A sorozat keretében ezúttal az egyik díjazott elnök-vezérigazgatóját Dr. Sutka Sándort kérdeztem, de előtte ismerkedjünk meg a hivatalosan elhangzott értékeléssel:

Pannon Guard Zrt.
• A Pannon Guard Zrt. által kifejlesztett Digitális Őrszolgálati Rendszer egy felhő alapú dokumentációs rendszer, mely hatékonyan segíti az élőerős őrzési tevékenységet.
• A Digitális Őrszolgálati Rendszer a megbízónak költségmegtakarítást és magasabb színvonalú őrzési tevékenységet biztosít.
• A valós idejű hozzáférés nagyobb betekintést enged az őrszolgálati munkába.
• Webes felületen lehetőség van az adatok karbantartására, új adatok felvitelére, szerkesztésére és törlésére.
• A vagyonvédelmi cég menedzsmentje ellenőrizheti az alkalmazottak munkáját, mely a cég hatékonyabbá tételét is jól segíti.
• Az eszköz mobiltelefonként is működtethető, alkalmas hívás küldésre-fogadásra és SMS küldésre.
• A minőség iránt elkötelezett Pannon Guard Zrt. a rendszer kifejlesztésével újabb bizonyítékát adta annak, hogy fontosnak érzi a szolgáltatás minőségének fejlesztését.

Dr. Sutka Sándor
  • Minőség iránti elkötelezettségeteknek eddig is sok jelét adtátok. Miért pályáztatok a Magyar Minőség Háza Díjra?
  • Szeretnénk eloszlatni azt a sztereotípiát, amivel a vagyonvédelmi tevékenységet illeti a közvélemény: lassan el kellene felejteni a kissé leegyszerűsítő „őrzővédő” kifejezést. De főleg a meglehetősen cinikus fogalomhoz társított kliséket érdemes újra gondolni. Sokak fejében ugyanis még mindig él az a fajta vulgáris elképzelés, hogy az “őrzővédő” cégek “letámasztják” az őröket a szolgálati helyekre, akik ott valamilyen előírások szerint végzik – nem túl színvonalas – munkájukat.
    A szakmánk ugyanis folyamatosan fejlődik. A technológiai-, informatikai fejlesztések és okostelefonok teljesen új dimenziókat nyitnak a magánbiztonsági szolgáltatások szervezésében is. A megrendelők és a biztonsági cégek vezetői számára lényegesen gyorsabbá és hatékonyabbá vált a folyamatok kézben tartása és ellenőrzése. Az innovatív vagyonvédelmi rendszer lényegi elemévé vált a vagyonőrök folyamatos képzése a vagyonvédelmi- és vállalatbiztonsági feladatok ellátására. De arra is ki kell képezni őket, hogy képesek legyenek a modern informatikai rendszerek szakszerű kezelésére.
  • A Digitális Őrszolgálati Rendszer kidolgozása mikor kezdődött meg és kik vettek részt a kifejlesztésében?
  • Őr járőröző rendszert már 2005 óta használunk, de az még hagyományos adatgyűjtőbot volt, amiből helyszínre kellett menni és egy szoftver segítségével kiolvasni az adatokat. A mai már a M2M technológia segítségével valós időben bárhonnan nyomon követheti a vagyonőr munkáját. Kétoldalú kommunikációnak köszönhetően folyamatos a kapcsolat tartás, így a felmerült problémát a legrövidebb időn belül orvosolni lehet.
    A digitális Őrnapló ötlete úgy 5-6 éve merült fel, de fel kellett térképeznünk, hogy a megbízóink mennyire fogékonyak vagyonvédelmi szolgáltatás digitalizációja iránt. Tudomásom szerint ilyen összetett rendszere még egyetlen vagyonvédelmi cégnek sincs Magyarországon. Maga a fejlesztés 2016 őszén indult. A fejlesztő team tagjait úgy állítottuk össze, hogy megfelelő tapasztalatuk, rálátásuk legyen az adott területre, (informatikus, szoftverfejlesztő, területikoordinátor, minőségirányítási vezető, vagyonőr, pénzügyivezető, megbízók stb.) lett tagja. Mint korábban említettem nincs olyan rendszer, ami minta lenne, így saját magunknak kellet „kitalálni” még azt is: hogyan épüljön fel. Kezdeti team összejöveteleken brainstorming segítségével vázoltuk fel elképzelésünket. Harmadik összejövetelünk után már körvonalazódott az elképzelésünk és át tudtuk adni a szoftverfejlesztőknek, hogy lefordítsák az informatika nyelvére. Az első beta verzió 2017 májusában került használható állapotban és elkezdhettük a teszt üzemet. Sikerült találnunk egy olyan megbízót, aki megfelelő potenciát látott a rendszerbe (részt vett a fejlesztésekben ötleteivel) Tesztelés során (parhuzamosan ment a hagyományos nyilvántartás) tapasztalhattuk mennyire tudtuk az elképzeléseinek átvinni a digitális világba. Használat során tapasztalatokat továbbítottuk a fejlesztőknek, ami néha nem kis vitát okozott, hogy megértsék mit is akarunk, vagy a mi elképzeléseink nem voltak megvalósíthatóik, számukra értelmezhetőek. 2018 nyár végére kijött az első működő verzió. A fejlesztés nem állt le, már is vannak új ötletek a megbízók részéről (beléptető kapu nyitása, munkaidő nyilvántartás) valamint a team tagjaitól is.
  • Miben látod a „DŐR” legnagyobb előnyét?
  • Egyrészt a XXI. századi kihívásoknak megfelelően, a digitális őrszolgálati napló kiváltja a papír alapú dokumentációt, és magasabb szintre emeli az őrszolgálat által végzett tevékenységet. Hozzájárul a környezettudatos gondolkodás megvalósításához. Másrészt a megbízónak jelentős költségmegtakarítást és magasabb színvonalú őrszolgálati tevékenységet biztosít. A valós idejű adathozzáférés segítségével nagyobb betekintést enged az adott objektumnál szolgálatot teljesítő őrszolgálat munkájába.
  • A kapott díj, illetve győzelem jelent-e presztizsnövekedést a Pannon Guard Zrt. számára?
  • Pannon Guard Zrt. elkötelezett a Kiválóság kultúra irányában, így minden díj (győzelem) csak megerősít bennünket. Az elismertséghez a minőségi munka, a megbízók elvárásainak való maximális megfelelés a legfontosabb! Ennek az értékteremtő munkának a megkoronázása az elismerés. Úgy érzem a presztizsnövekedésnek a díj egy állomása volt!
  • Válaszaidat megköszönve kívánok további munkasikereitekhez erőt, egészséget,- és persze újabb innováció gazdag megoldásokat!