2008 után 2015-ben immáron második alkalommal nyert Legjobb Munkahely címet a Macher Gépészeti és Elektronikai Kft. Az országos siker kapcsán a székesfehérvári kollektíva vezetőjét Macher Endréné ügyvető igazgatót kérdezem.

MEne

– Kitől, miért kaptátok az elismerést és milyen kategóriában diadalmaskodtatok?
– Az AON Hewitt humánerőforrás tanácsadó cég immár 15 éve vizsgálja a magyarországi vállalatokat,- azóta közel 2000 cég, több mint 40000 munkavállalója vett részt a felmérésben. Idén 76 vállalat 32000 megkérdezett munkavállalójának és 450 felső vezetőnek a megkérdezésével zajlott a felmérés, amely a munkavállalók elégedettségét és elkötelezettségét vizsgálta a kapcsolatok, a munkavégzés, az elismerés, a lehetőségek, a folyamatok és az életminőség kategóriáiban számos szempont alapján. Cégünk – immár második alkalommal – nyerte el az 50-250 fő közötti kategóriában a Legjobb Munkahely elismerést.

– A Nemzeti Minőségi Díj kétszeri elnyerését követően itt a második duplázás! Miként értékeli mindezt az első számú vezető és mit jelenthet ez a munkatársak számára?
– A cég indulásakor, 25 évvel ezelőtt nem volt tőkénk, megfelelő infrastruktúránk, sem pedig gépeink, csakis a munkatársak és az ő tudásuk. Azóta már ezeket megteremtettük. A legfontosabb erőforrásnak ma is az emberi erőforrást tartjuk.  Ez a díj azért is különös jelentőséggel bír számunkra, hiszen az összes munkatárs véleménye alapján az Ő elégedettségük és elkötelezettségük alapján kaptuk meg.
Véleményem szerint, ez jelentősen kihat a vevőinkre is. Hiszek abban, hogy elégedett munkatársakkal lehet a vevői elégedettséget növelni, amely ma már nemcsak a termék minőségét, hanem a hozzá kapcsolódó szolgáltatás minőségét jelenti.
Cégünk minden évben részt vett a felmérésében, még a legnehezebb időszakban is, hogy folyamatosan visszajelzést kapjunk, és ezek alapján fejlődjünk. A munkatársak folyamatosan érzékelték, hogy az ő visszajelzéseikre alapozva, igényeik figyelembe vételével történnek a fejlesztések, ezért évről évre egyre fontosabbnak tartották a felmérésben való részvételt.
A díj egy mérföldkő, egy kitüntetett alkalom volt a közös ünneplésre.

– 2000-ben team munkában fogalmaztátok meg és adtátok ki később a „Macher értékek” gyűjteményt. Ebben a füzetben a családbarát „macheres” kollektívának komoly jelentőséget tulajdonítottatok. Akkori megállapításaitokat visszaigazolja a rangos elismerés?
– A megrendeléseket a vevői igényeknek megfelelően teljesíteni kell, amely a gazdasági válságot követően jelentősen megváltozott, a szállítási határidő lerövidült, a rugalmasság ma piacon alapkövetelmény. Ezek teljesítését kell úgy megszervezni, hogy a „családbarát munkahely” értékeit megőrizzük. A most elnyert díj egy fontos visszaigazolás erről.
A „Macher értékek” kis könyvet a válságot követően felülvizsgáltuk, és két módosítást végeztünk. A vevőt már nem, mint királyt, hanem mint partnert, a munkatársaknál a gondoskodást, mint közös munkáltatói és munkavállalói felelősséget definiáltuk újra. A többi érték, mint pl. a minőség, a tisztesség, a csapatmunka, fejlesztés, továbbra is megállja a helyét, és a mindennapok nehézségeiben átsegíti a céget.

– Köszönöm válaszaidat. A kollektíva előtt ismételten: le a kalappal!