Az üzleti együttműködés egyik hazai szakemberének új, pontosabban első könyvének megjelenéséről kaptam tájékoztatót a minap. Az Innovátorok az iparban kiadvány szerzőjéhez, Vereb Istvánhoz intéztem kérdéseimet.

– Elsőként egy rövid bemutatkozásra kérnélek!

– Először is köszönöm az érdeklődést a kötet iránt és a lehetőséget, hogy bemutathatom. 22 éve foglalkozom üzleti kommunikációval és ezen belül 10 éve az együttműködés alapú vállalatfejlesztéssel. 2008-ban az országban elsőként kezdtem szervezni találkozókat, ahol kiemelt figyelmet kaptak az ipari cégek. Közel 3000 vállalkozás vezetőjének segítettem abban, hogy képes legyen együttműködésben gondolkodni és úgy építse, gondozza kapcsolatait, hogy azokból több partnere, több üzleti lehetősége és több pénze legyen.

– Hogyan fogant meg az írás gondolata?

– Mivel nagyon sok ipari céggel volt kapcsolatom és láttam, hogy a fejlődésükhöz nagy mértékben hozzájárult az innovatív gondolkodás, a termékfejlesztés, ezért gondoltam arra, hogy felszínre hozom a legfontosabb értékeiket.
Úgy vélem, hogy a legtöbbet más példájából, kipróbált megoldásaiból, módszereiből tanulhatunk.
A kötet elkészülte jó példa az együttműködésre, ugyanis mind az 5 cég vállalta, hogy 100-100 db-ot megvásárol belőle és adja a legjobb partnereinek. Így az egyik vállalat már alapból a többi vállalat 400 partneréhez el tud jutni.

– Miért erre az öt cégre esett a választás?

– Igazából a korábbi interjúalanyaink közül válogattuk azokat, akiket nyitottnak láttam, példaértékű a fejlődésük és az információim alapján valóban értéket teremtenek. A meghívások alapján ez az 5 cég mondott igent.
Ezúton is szeretnék köszönetet mondani dr. Kazi Károlynak (BHE Bonn Hungary Kft.), Erdélyi Istvánnak (Gallicoop Zrt), Károlyi Lászlónak (Legrand Zrt.), Varga Zoltánnak (Agriapipe Kft.), Nagy Zoltánnak (3B Hungária Kft.) a bizalomért és a közreműködésükért.
A kötet különlegessége, hogy 5 teljesen különböző iparágban dolgozó magyar vállalat történetével ismerkedhet meg az olvasó. A cégvezetők bemutatják a fejlődésük lépcsőfokait. Elmondják, milyen hozzáállásra, gondolkodásmódra és innovatív megoldásokra volt szükség ahhoz, hogy folyamatosan, egyre jobbak lehessenek a saját piacukon.
Az innovációs stratégiák mellett persze szó esik a munkaerőhiány-kezeléséről, a munkatársak motiválásáról, új piacok szerzéséről, a hatékonyságnövelés módszereiről is.
Ez egy olyan szakmai könyv, ahol nem elméleti okosságokat és nem külföldi, amerikai példákat talál, hanem nagyon is gyakorlati, hazai viszonyok között működő stratégiákat, üzletfejlesztési módszereket. Biztos vagyok benne, hogy rengeteget lehet tanulni belőlük.
Közben megismerhető a vállalatvezetők „emberi oldala” is: az értékrendjük, a személyiségük, ami őket motiválta, ami számukra erőt adott.
A másik különlegessége, hogy sok-sok fotóval, ábrával fűszereztük meg a mondanivalót. Így talán még egyértelműbbé, érthetőbbé válik az üzenet, és élményszerűbbé az olvasás.

– Kinek ajánlod leginkább a könyvet?

– Elsősorban azoknak az ipari vállalatvezetőknek, akik nyitottak, akik kíváncsiak mások stratégiájára, módszereire, hogy ők is ötleteket merítsenek ahhoz, jobbak lehessenek és szívesen tanulnak.

– Hogyan tudunk hozzájutni a kiadványhoz?

– Ezen az oldalon lehet részletes információt kapni a könyvről, sőt bele is lehet lapozni:

Interjúkötet

– Tervezed-e újabb kötet megjelentetését?

– Természetesen, örömmel bemutatom cégek fejlődését, értékeit. Tehát, igen. Ehhez azonban nagy mértékben szükség van az ipari vezetők nyitottságára is. Ugyanis ez a kötet rendkívül jó eszköz a cégeknek arra, hogy saját partnerkapcsolataikat magasabb szintre emeljék, hiszen egy ilyen szakmai kiadványnak presztízs értéke van és növeli a bizalmat a vállalat felé.
Ha valaki szívesen közreműködne egy hasonló kötetben, örömmel veszem a jelentkezését!

– Megköszönve válaszaidat, kívánok további sikerkönyveket!