Megjelent a Magyar Minőség 2021. márciusi száma.

Kiemelt cikkeink a Magyar Minőség 2021. márciusi szám tartalmából:

Javítja a vállalati innováció a szervezeti teljesítményt? Egy empirikus kutatás tapasztalatai – Tóthné Kiss Anett

Az innováció egyre fontosabb forrása a modern gazdaságok versenyelőnyének, melyet az Európai Unió több kutatás-fejlesztést támogató intézkedése is tükröz, hatást gyakorolva a nemzeti innovációs rendszer részét képező vállalkozások, gazdasági társaságok kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységére is. A teljes empirikus kutatás a Magyarországon, ipar területén tevékenykedő vállalatok innovációs attitűdjét, kutatás-fejlesztési és innovációs folyamatát, valamint azokat a gátló tényezőket vizsgálja, melyek hatással vannak a vállalatok szervezeti teljesítményére. Jelen tanulmány fókusza az innovációs tevékenység végzése és a szervezeti teljesítmény közötti kapcsolat. A kutatáshoz kapcsolódó felmérésben 198 vállalat vezetője vett részt 2019-ben. A feltárt összefüggések megmutatják, hogy a vállalatok szervezeti teljesítménye az innovációs tevékenység fokozása által javítható.

Magyar Minőség Háza Díj 2020 – HAJDU Zrt.
A minőség az, ami kiállta a próbát – Kiss István

Transzcendens megközelítéssel a minőség az, ami kiállta a próbát. Az elmúlt 45 évben megszakítás nélkül gyártott és forgalmazott HAJDU Z120 a legnagyobb darabszámban üzemelő elektromos forróvíztároló Magyarországon. A termék közel fél évszázados történelme igazolja, hogy kiállta a próbát. A folyamatos fejlesztés tette lehetővé azt, hogy a Z120 elektromos forróvíztároló az 1976-os KGM II. díj meg-szerzésétől eljusson 2020-ban a Magyar Minőség Háza Díj elnyeréséig.

A fürdőturisták jövedelme és a fürdők szolgáltatás-minőségével való elégedettsége közötti összefüggés – Dr. Szabó Zoltán

A fejlett világban az embereket egyre jobban érdekli az egészségük megőrzése, ezért egyre többen vesznek részt az egészségturizmusban. Az emberek egészség iránti elkötelezettségének felértékelődése és a fürdők folyamatosan bővülő egészségmegőrző szolgáltatásainak köszönhetően a fürdőturizmus térnyerése egyre jelentősebb. A magyar lakosság egyre nagyobb számban vesz részt a fürdőturizmusban. Ahhoz, hogy Magyarország a közeljövőben a fürdőturisztikai szolgáltatások globalizált piacának növekvő fontosságú szereplője lehessen, ismerni kell, mennyiben felelnek meg a fürdővendégek elvárásainak a fürdők. A magyar fürdők többsége felismerte, hogy a sikerhez és a versenyelőnyhöz vezető út a vendégorientáción keresztül vezet. Fontos, hogy a nagy fürdőkomplexumok és a kisebb fürdők is nagy figyelmet fordítsanak a fürdőturisták fürdőszolgáltatás minőségével való elégedettségük tanulmányozására a fürdőturisták szocio-demográfiai jellemzői alapján. A szerző kutatási célja az, hogy feltárja a tág értelemben vett, középkorú magyar középosztálybeli fürdőturisták szocio-demográfiai jellemzői közül a jövedelmük és a fürdők szolgáltatás-minőségével való elégedettségük közötti összefüggéseket.

Folyóirat.

Nyilvánosan elérhető a 2020. évi  februári szám.

Leave a Reply