Megjelent a Magyar Minőség elektronikus folyóirat 2016. decemberi száma.

mm2016_12_cimlap

Ez az Dr. Róth András alapító főszerkesztő által szerkesztett utolsó szám.

Kiemelt cikkek közül az első: Egészségtudatosság – része a szervezeti kultúrának? – Péter Erzsébet, Keller Krisztina, Kaszás Nikoletta szerzőktől. Egy olyan vállalati kultúra, amelyben az egészség legalább olyan fontos, mint a szervezet által kitűzött gazdasági célok, nagymértékben hozzájárulhat a munkavállalók egészségfejlesztéséhez. Ma már a vállalatok egészségközpontú munkaszervezéssel nagy hangsúlyt fektetnek a megelőzésre, a munkatársak jó fizikai és mentális egészségi állapotának megőrzésére, ezáltal hatékonyabbá válhat a munkavégzés. Az empirikus kutatás Zala megyei vállalkozások bevonásával vizsgálja, hogyan alakulnak a munkáltatók által nyújtott béren kívüli juttatások, az egészségmegőrzésre irányuló tevékenységek, valamint hogyan térül meg az állami és magán ellátórendszerbe fektetett tőke. Jelen tanulmány méretkategóriánként és vállalkozási formánként vizsgálja, hogy milyen különbség van az egészségmegtartó szemléletben, s ennek kapcsán mekkora támogatást élvezhetnek a munkavállalók.

Második kiemelt cikk a Minőségfejlesztés Lean eszközök segítségével a szarvasmarha tenyésztésben – Tóth Ilona, Dr. Matkó Andrea, Mátrai Norbert
Napjainkban – főként a kisebb gazdaságoknak – nehéz versenyképesnek maradni. A tőkehiány miatt gépesítésre és bővítésre kevés a lehetőség. A Lean elvek mezőgazdaságba történő integrálása jelentheti a következő lépést, hogy az ipari fejlődés mellett, illetve a minőség megtartásában és fejlesztésében a mezőgazdaság szerepe képes legyen jelentős maradni. A kutatás célja a Lean szemlélet integrálása és bevezetése a szarvasmarha tenyésztés területére és ez által a minőségi színvonal megtartásának biztosítása.

Harmadik kiemelt cikként, a “Terméktanúsítási szolgáltatások szerepe a fenntartható ellátási láncban” szerepel – Grőger Nóra – Vágási Mária szerzőpárostól.
A tanulmány rámutat a terméktanúsítási szolgáltatás marketing szempontú vizsgálatának szükségességére a fenntartható ellátási láncban. A láncolaton belüli partnerkapcsolat keretében elhelyezve hangsúlyozza a kereskedelmi láncok befolyását a szolgáltatás igénybevétel/megrendelés motivációira. Szakirodalmi és feltáró kutatás eredményei alapján aktuális kérdésként nevezi meg, hogy milyen partnerkapcsolati lehetőségek kihasználása kívánatos annak érdekében, hogy a végfogyasztók számára is érzékelhető legyen a tanúsítási szolgáltatások szerepe a fenntartható fogyasztás érdekében.

Tartalom.
Folyóirat.

Nyilvánosan elérhető a 2015. évi novemberi szám:

Magyar Minőség XXIV. évfolyam 11. szám 2015. november

 

Leave a Reply